Imagocampagne Zorg voor Amsterdam

Per 1 november 2021 wordt de imagocampagne Zorg voor Amsterdam gelanceerd. Dit is een imago- en wervingscampagne voor hulp bij huishouden (Hbh) in de gemeente Amsterdam.

Zorg voor Amsterdam is een gezamenlijke campagne van de gecontracteerde aanbieders Hbh. De gemeente Amsterdam ondersteunt deze campagne financieel vanuit de intersectorale aanpak personeelstekorten maatschappelijke sectoren. Nadat de campagne in maart 2020 is uitgesteld - eerst vanwege de uitbraak van Covid-19 en later vanwege de instroombeperking Hbh - wordt deze nu nieuw leven in geblazen. Aanleiding zijn de opnieuw oplopende personeelstekorten waardoor aanbieders HbH ondanks de instroombeperking moeite hebben genoeg personeel te vinden. Bekijk de campagne en de verhalen.
 
Planning
De videoboodschappen worden vanaf 1 november één maand lang uitgezonden via televisiespotjes op AT5. Daaraan wordt begin 2022 een vervolg gegeven, met nog een reeks uitzendingen van één maand. Daarnaast loopt er een online campagne via social mediakanalen; Google ads, Facebook etc. Op 28 oktober 2021 verschijnt er een nieuwsbericht in de Wegwijs in de Wmo om de campagne Zorg voor Amsterdam onder professionals onder de aandacht te brengen. 
 
Doel campagne
De campagne heeft als doel de schoonheid van het vak onder de aandacht te brengen, en de instroom van nieuw personeel voor alle aanbieders Hbh in de gemeente Amsterdam te stimuleren. Amsterdamse zorghelden vertellen in korte videoboodschappen het verhaal achter hun werk. Dat zij ook een luisterend oor zijn. Over het belang van het kopje koffie met een praatje.  Over dat geen dag is hetzelfde is: nieuwe mensen, nieuwe verhalen. Maar de belangrijkste boodschap is dat dankzij hun werk Amsterdammers geholpen worden om zelfstandig in hun eigen omgeving te blijven wonen.